تعمیر جاده با گرافن تقویت‌شده

رودفیل موفق شد بودجه لازم برای فناوری تعمیر جاده با گرافن تقویت‌شده را جمع‌آوری کند.
تعمیر جاده با گرافن تقویت‌شده

شرکت رودفیل (Roadfill) مستقر در بریتانیا فناوری‌ای را توسعه داده است که پلاستیک زباله را با گرافن ترکیب می‌کند که برای تعمیر جاده‌ها استفاده می‌شود، در حالی که انتشار CO2 را کاهش می‌دهد و اقتصاد دورانی ایجاد می‌کند. طبق تحقیقات این شرکت، محصولات آن مصرف قیر (نفت گرم‌شده) را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد و به طور متوسط 7 برابر بیشتر دوام می‌آورد که می‌تواند هزینه‌ها را برای ارگان‌های دولتی و مشاغل تا 30 درصد کاهش دهد. این محصولات می‌توانند در برابر آب و هوا و چاله‌ها مقاوم‌تر باشند و اصطکاک سطحی بیشتری داشته باشند و فرسودگی لاستیک و مسافت ترمز را کاهش دهند.

رودفیل اکنون در یک کمپین موفق سرمایه‌گذاری جمعی، در حال جمع‌آوری سرمایه است. این شرکت در حال حاضر بیش از 550 هزار پوند از بیش از 600 سرمایه‌گذار جمع‌آوری کرده است که بسیار بیشتر از هدف اولیه 350 هزار پوندی خود است.

رودفیل فناوری خود را با دانشگاه‌ها آزمایش کرده‌است و همچنین پیمان‌نامه عدم افشا را با چندین شرکت برای توسعه بیشتر این فناوری امضا کرده‌است. این شرکت گزارش می‌دهد که جاده‌ها پس از آتش‌سوزی‌های ویرانگر تابستان گذشته بدون آسیب باقی مانده‌اند.