نشست مشترک ستاد نانو با پالایشگاه ششم پارس جنوبی

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نشستی، هیئتی از مسئولین "پالایشگاه ششم پارس جنوبی" را میزبانی نمود.

صبح روز 28 خرداد 1397 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نشستی، هیئتی از مسئولین "پالایشگاه ششم پارس جنوبی" را میزبانی نمود. این نشست با حضور مهندس ولی‎پور؛ سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی به‎همراه اعضای کارگروه نانو در این پالایشگاه، با نمایندگان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار گردید.

مهندس احمد ولی‎پور، سرپرست و مدیر پالایشگاه ششم پارس جنوبی ضمن ارائه مختصری از چگونگی شکل‌گیری و احداث پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی (SPGC) و همچنین وضعیت فعلی برداشت‌ها از میادین مشترک با قطر، پتانسیل‌های عظیم اقتصادی موجود در پارس جنوبی را تشریح کرد. ایشان همچنین بر ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید ازجمله استفاده از محصولات تولیدشده داخلی در حوزه فناوری نانو در صنایع نفتی و شرکت‌های تابعه تأکید نمود. ولی‎پور با اشاره به فعالیت­های صورت پذیرفته توسط این پالایشگاه گازی در حوزه فناوری نانو، بر لزوم گسترش تعاملات فی‌مابین با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و شرکت‌های دارای محصولات مورد تائید ستاد، صحه گذاشت.

 

filereader.php?p1=main_03b264c5954036666

 

دکتر رضا اسدی فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز با توصیف توان کشور در حوزه فناوری نانو و معرفی شرکت‌ها و محصولات این حوزه، بر ضرورت ایجاد ارتباط بیشتر بین صنایع مادر ازجمله صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو تأکید کرد. دکتر اسدی فرد ضمن اعلام آمادگی ستاد برای ایجاد ارتباط بهتر و مؤثرتر در این بخش، به تشریح بسته ویژه حمایت از شرکت‌های صنعتی در این خصوص پرداخت. لازم به ذکر است این بسته حمایتی توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با هدف کاهش ریسک صنایع، برای استفاده از فناوری‌های جدید مبتنی بر نانوتکنولوژی تهیه و تدوین گردیده است.

در این نشست محصولات نانوفناوری شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برای نمایندگان پالایشگاه ششم پارس جنوبی معرفی گردید. همچنین اعضای این مجموعه از نمایشگاه دائمی محصولات مبتنی بر فناوری نانو بازدید به عمل آوردند.

گفتنی است در پایان این نشست یک تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین نیز به امضا رسید.

 

filereader.php?p1=main_415585bd389b69659

منبع مطلب
حمایت از طرح‌های پژوهشی با هدف تجاری‌سازی

حمایت از طرح‌های پژوهشی با هدف تجاری‌سازی

مدیرعامل شرکت گاز فارس تاکید کرد که اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی بر اساس تولید محصولات عرضه محور، بومی‌سازی فناوری‌های صنعت گاز و تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی است.